آشنايي با مكان هاي ديدني مشهد

دلتابان، ارائه دهنده انواع تور هاي داخلي

آشنايي با مكان هاي ديدني مشهد

۱۸ بازديد

آشنايي با تور مشهد

تور مشهد يكي از تورهاي سياحتي و زيارتي است كه در بين گردشگران داخلي و خارجي از جايگاه بسيار ويژه اي برخوردار است. مشهد به دليل موقعيت جغرافيايي خوب و برخورداري از جاذبه هاي تفريحي و اماكن تاريخي به يكي از قطب هاي گردشگري مهم در ايران تبديل شده است. در اين مطلب با اطلاعات مهمي درباره تور مشهد از قبيل جاذبه هاي تفريحي و گردشگري، بهترين مراكز خريد و همچنين هتل هاي مهم و با كيفيت شهر مشهد آشنا مي شويم تا كساني كه قصد شركت در تور مشهد را دارند از اين اطلاعات مهم و كاربردي استفاده كنند. با ما همراه باشيد.

آشنايي با تور مشهد

تور مشهد

زماني كه سخن از تور مشهد باشد همه ما به ياد حرم مطهر امام رضا (ع) و زيارت آن مي افتيم. قطعا وجود حرم اما رضا در اين شهر يكي از مهمترين انگيزه هاي شركت كنندگان تور مشهد خواهد بود كه ديدن آن هركسي را متحول مي كند. اما اين شهر در كنار اين بارگاه عظيم از جاذبه هاي ديگري نيز برخوردار است كه قطعا مي توانند لذت سفر شما را دوچندان كنند. هر ساله مسافران زيادي از اقصي نقاط جهان در فصل هاي مختلف سال در تور مشهد شركت كرده و از جاذبه هاي آن ديدن مي كنند. با ما همراه باشيد تا در اين مقاله با نكات مهمي درباره راهنماي سفر به مشهد آشنا شويم.

تور مشهد

موقعيت جغرافيايي مشهد

مشهد مركز استان خراسان رضوي است كه از نقطه نظر جغرافيايي در شمال شرق كشور واقع شده است. اين شهر با شهرهايي نظير نيشابور، سرخس، چناران، تربت جام، كلات و درگز همسايه است. اين شهر از مساحت زيادي برخوردار است و ارتفاع آن از سطح آب هاي آزاد جهان نزديك به 1050 متر بالاتر است.

آب و هواي شهر مشهد

يكي از نكاتي كه در تور مشهد بايد به آن توجه كرد بررسي شرايط آب و هوايي اين شهر است. قطعا اين نكات مي تواند شما را در سفري جذاب تر و با كيفيت تر ياري كند. آب و هواي مشهد به طور كلي معتدل و تقريبا سرد و خشك است. تداخل آب و هواي مختلف در اين شهر باعث شده با ويژگي هاي متفاوت و خاصي از آب و هوا رو به رو شويد. قسمت هاي مختلف شهر مشهد داراي شرايط آب و هوايي متفاوتي هستند اما به طور كلي اين شهر داراي آب و هوايي معتدل و متمايل به خشك است به گونه اي كه در فصل زمستان شاهد آب و هواي سرد و خشك و در فصل تابستان شاهد روزهايي گرم و خشك هستيم. بيشترين دماي هوا در روزهاي گرم سال تا 43 درجه سانتي گراد و در روزهاي سرد سال تا منفي 15 درجه سانتي گراد مي رسد.

بهترين زمان تور مشهد

بهترين زمان تور مشهد

شهر مشهد به دليل شرايط منحصر به فردي كه دارد در تمام فصل هاي سال ميزبان گردشگران مختلف داخلي و خارجي است و همين عامل سبب شده اين شهر هميشه شلوغ و پرجمعيت باشد. اما به طور كلي بهترين زمان براي تور مشهد فصل هاي بهار و پاييز است كه شرايط آب و هوايي مناسب بوده و شهر نسبتا خلوت تر است. تابستان با وجود هواي گرمي كه دارد اما به دليل مصادف شدن با تعطيلات معمولا از شلوغ ترين فصل هاي مشهد به شمار مي رود. پاييز هم با توجه به هواي خنك و خلوت بودن شهر يكي ديگر از فصل هاي جذاب براي تور مشهد است.

بهترين هتل هاي تور مشهد

مسلما براي شركت در تور مشهد بايد نكات زيادي را مد نظر قرار داد كه يكي از آنها شناسايي هتل هاي خوب و با كيفيت اين شهر است. براي اقامت در شهر مشهد مي توانيد در بين گزينه هاي مختلف بهترين اقامتگاه را براي خود انتخاب كنيد. يكي از نكات مهم در مورد هتل هاي مشهد تنوع بالاي آنها است به گونه اي كه شما با هر ميزان بودجه اي كه داريد مي توانيد در تور مشهد شركت كرده و از خدمات هتل ها بهرمند شويد. اين شهر به دليل توريستي بودن بيش از 50 درصد تخت هاي هتل ها را در ايران به خود اختصاص داده است.

در ادامه به معرفي برخي از مهم ترين هتل هاي تور مشهد با هواپيما مي پردازيم.

هتل ايران مشهد

هتل ايران مشهد يكي از هتل هاي قديمي و با كيفيت مشهد است كه سابقه زيادي در زمينه پذيرايي از ميهمانان داخلي و خارجي دارد. اين هتل به دليل نزديكي به حرم و موقعيت خوبي كه از لحاظ دسترسي به جاذبه هاي گردشگري مهم دارد به شهرت زيادي رسيده است. هتل ايران مشهد چندين بار بازسازي شده و اكنون قسمت هاي مختلفي به آن اضافه شده است. اتاق هايي مجهز در كنار دكوراسيون زيبا از جمله مهمترين ويژگي هاي اين هتل هستند. اين هتل براي آسايش حال مسافران خود از پرسنلي باتجربه و مشاورها و كارشناس هاي بهداشت استفاده كرده است.

هتل مجلل درويشي

هتل مجلل درويشي همانطور كه از نامش پيدا است يكي از هتل هاي پنج ستاره و لوكس در تور مشهد به شمار مي رود كه با اتاق هاي مجهز و امكاناتي منحصر به فرد نظير كافي شاپ، استخر، آسانسور، صندوق امانات، خشكشويي، واي فاي رايگان و مركز خريد ميزبان مسافران تور مشهد است. اين هتل 5 ستاره در برخي اتاق هاي خود داراي سوناي خشك و پنت هوس مي باشد. ميني بار، مبلمان، تهويه مطبوع، حمام و چاي ساز از ديگر امكانات اتاق هاي هتل درويشي هستند. در اين هتل غذاهاي بين المللي و ايراني متنوعي ارائه مي شوند. اين هتل نيز با حرم فاصله زيادي ندارد و به راحتي مي توانيد در طول روز براي زيارت اقدام كنيد.

هتل هما 2

يكي ديگر از هتل هاي جذاب تور مشهد هتل هما 2 است كه يكي از هتل هاي 5 ستاره شهر به شمار مي رود. اين هتل داراي 207 اتاق است كه هر كدام داراي امكاناتي هستند. واي فاي رايگان، آسانسور، سالن ورزشي، پذيرش 24 ساعته، كافي شاپ و صندوق امانات از ويژگي هاي اين هتل است.

هتل قصر طلايي

هتل قصر طلايي از هتل هاي لوكس و پنج ستاره در شهر مشهد است كه اقامتگاه بسيار خوبي براي مسافران تور مشهد به شمار مي رود. اين هتل داراي امكاناتي نظير پاركينگ رايگان، ترانسفر فرودگاهي، كافي نت، روم سرويس، واي فاي رايگان و ... است. امكانات اتاق هاي هتل قصر طلايي شامل تهويه مطبوع، اينترنت، حمام و تلويزيون صفحه تخت است. در اين هتل رستوران هاي ايراني و بين المللي، كافي شاپ و خدمات ماساژ براي مسافران در نظر گرفته شده است. هتل قصر طلايي در موقعيت بسيار خوبي از شهر قرار گرفته و فاصله بسيار كمي با حرم دارد. از طرفي نزديكي به جاذبه هاي گردشگري شهر از ديگر امتيازات اين هتل به شمار مي رود.

براي رزرو آنلاين هتل هاي مشهد مي توانيد از وب سايت دلتابان اقدام كنيد.

جاذبه هاي گردشگري در تور مشهد

شهر مشهد معمولا در بين گردشگران داخلي و خارجي با نام حرم امام رضا و همچنين آرامگاه فردوسي شناخته مي شود اما بايد توجه كرد كه اين شهر سرشار از مكان هاي تاريخي، فرهنگي و گردشگري است كه بازديد از آنها براي هركسي جالب خواهد بود، همه اين موارد مشهد را به يكي از مهمترين قطب هاي گردشگري تبديل كرده است. در ادامه اين مطلب شما را با مهمترين جاذبه هاي تور مشهد آشنا مي كنيم تا در سفر خود از اين جاذبه ها ديدن كنيد.

جاذبه هاي گردشگري مشهد

آرامگاه نادرشاه افشار

يكي از بناهاي مهم و ارزشمند شهر مشهد كه در بين بناهاي تاريخ شهر قرار گرفته است آرامگاه نادرشاه افشار مي باشد كه در بين جذاب ترين جاذبه ها در تور مشهد است. آرامگاه نادرشاه افشار به دستور خود شخص نادرشاه ساخته شد كه هم اكنون آرامگاه اين شخص بزرگ است. افراد زيادي در تور مشهد از اين آرامگاه ديدن مي كنند.

پارك طبيعي هفت حوض

احتمالا درباره پارك طبيعي هفت حوض زياد شنيده باشيد اين پارك يكي از جاذبه هاي گردشگري مهم در شهر مشهد است كه در مكاني دنج در بين كوه هاي خلج قرار گرفته است. پارك طبيعي هفت حوض در هفت كيلومتري شهر مشهد قرار دارد و همانطور كه از نامش پيدا است داراي 7 حوض است. اگر قصد سفر به مشهد را داشتيد حتما از پارك طبيعي هفت حوض ديدن كنيد.

پارك وكيل آباد

پارك وكيل آباد يكي از مناطق گردشگري و مهم شهر مشهد است كه در بين ساير جاذبه هاي ديدني شهر از جايگاه بسيار ويژه اي برخوردار است. اين پارك در جنوب غربي شهر مشهد قرار دارد و يكي از تفرجگاه هاي اصلي مردم مشهد به شمار مي رود. اين پارك قبلا با نام باغ وكيل آباد يا مير طراز معروف بود اما هم اكنون با نام پارك وكيل آباد ميزبان گردشگران مختلف است. اين پارك از طبيعت بسيار زيبايي برخوردار است.

مجموعه كوهسنگي

كوهسنگي يكي ديگر از مناطق ديدني و جذاب تور مشهد است كه پس از پارك ملت بزرگترين مجموعه تفريحي گردشگري در مشهد به شمار مي رود. اين مجموعه نيز در جنوب غربي شهر قرار دارد و از زيبايي و طبيعت بي نظيري برخوردار است. مجموعه كوهسنگي در دامنه و حاشيه هاي كوه هاي مرتفع شهر قرار گرفته است. اين مجموعه قبلا از روستاهاي قديمي شهر مشهد بود كه هم اكنون به يكي از جاذبه هاي اصلي تبديل شده است. مجموعه كوهسنگي تلفيقي از سنگ، درختان متنوع، آب و نور است كه جلوه زيبايي به اين فضا داده است. اكثر مسافران تور مشهد بازديد از اين مجموعه را در اولويت قرار مي دهند.

مقبره فردوسي

يكي ديگر از مكان هاي ديدني در شهر مشهد مقبره فردوسي است كه بعد از حرم اما رضا (ع) يكي از پربازديدترين جاذبه هاي شهر به شمار مي رود. آرامگاه فردوسي در شهر توس و در فاصله تقريبا 20 كيلومتري شهر مشهد قرار دارد. آرامگاه فردوسي از بناها و معماري هاي دوره هخامنشيان الهام گرفته است و توسط شخصي به نام هوشنگ سيحون بازسازي شد. بناي مقبره فردوسي توسط سنگ، كاشي و ستون هاي مختلف ساخته شده است و براي تزئينات نماي اين ساختمان از عناصر تزئيناتي دوران هخامنشي استفاده شده است. ضمنا در اين آرامگاه مي توانيد با اشعار معروف اين شاعر آشنا شويد.

آرامگاه شيخ بهايي

شيخ بهايي يكي از دانشمندان برجسته و مهم ايراني است كه از دانشمندان قرن دهم و يازدهم به شمار مي رود. آرامگاه شيخ بهايي در حرم مطهر رضوي قرار دارد كه توسط يك پوشش شيشه اي جدا شده است. آرامگاه شيخ بهايي در گذشته محل تدريس اين دانشمند بوده است كه هم اكنون توسط آينه كاري هاي زيبا و كتيبه هاي مختلف تزئين شده است. اين آرامگاه يكي از بهترين جاذبه هاي گردشگري شهر مشهد به شمار مي رود.

فرهنگ غذايي در شهر مشهد

آشنايي با فرهنگ غذايي هر شهر از جذابيت بسيار زيادي برخوردار است. به طور كلي غذاهاي سنتي در بين ايرانيان از محبوبيت زيادي برخوردار هستند. اگر قصد سفر به مشهد را داريد بهتر است با غذاهاي سنتي و اصيل اين شهر آشنا شويد. ما در اين مطلب سعي كرديم معروف ترين و محبوب ترين غذاهاي اين شهر را به شما معرفي كنيم تا در هنگام سفر خود از اين اطلاعات استفاده كنيد. هركدام از غذاهاي مشهدي از طعم و عطر منحصر به فردي برخوردارند.

كباب شيشليك شانديز

شيشليك يكي از غذاهاي پرطرفداري است كه احتمالا درباره آن زياد شنيده باشيد. كباب شيشليك از غذاهاي گران قيمت، محبوب و سنتي ايران و ساير كشورهاي اروپايي است كه در اكثر رستوران هاي مدرن طبخ مي شود. طبخ شيشليك در ايران از پخت متفاوتي برخوردار است. شيشليك معمولا از راسته گوسفند تهيه مي شود و به صورت شش تكه است. طعم فوق العاده اين غذا در كنار ظاهر زيبا و فريبنده از مهم ترين ويژگي هاي اين غذا است كه پيشنهاد مي شود در سفر به مشهد حتما آن را تست كنيد. در رستوران هاي مشهد اين غذا به روش هاي مختلفي توسط سرآشپزهاي ماهر طبخ مي شود.

فرهنگ غذايي مشهد

شله مشهدي

احتمالا نام شله مشهدي را زيادي شنيده باشيد. شله يكي از غذاهاي سنتي اين شهر است كه براي تهيه آن از حبوبات مختلف استفاده مي شود به همين دليل در بين غذاهاي مقوي و با ارزش قرار مي گيرد. اين غذا قدمت زيادي دارد و در اصل مربوط به دوران قاجار است كه در مشهد با عنوان شله شناخته مي شود. همانطور كه گفتيم اين غذا يكي از غذاهاي مقوي مشهد به شمار مي رود به همين دليل در اكثر مواقع به عنوان يك وعده غذايي كامل مورد استفاده قرار مي گيرد. از آنجايي كه اين غذا در دسته آش ها قرار مي گيرد به عنوان يكي از غذاهاي اصلي براي نذري ها مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر به مشهد سفر كرديد حتما در بين غذاهاي مختلف شله مشهدي را امتحان كنيد.

ديگچه مشهدي

يكي ديگر از غذاهاي محبوب در مشهد ديگچه مشهدي است كه بيشتر در بين دسرها قرار مي گيرد. ديگچه به شيربرنج شباهت زيادي دارد و معمولا در مشهد و در ماه هاي عزاداري مانند محرم، صفر و همچنين ماه رمضان پخته مي شود. مهمترين تركيباتي كه براي تهيه ديگچه مشهدي استفاده مي شود شامل كره، زعفران، گلاب، برنج، شكر و شير هستند كه به روش خاص مشهدي ها تهيه مي شود. اين دسر مزه شيريني دارد و براي ميان وعده پيشنهاد بسيار خوبي است.

رشته پلو

يكي ديگر از غذاهاي محبوب مشهدي كه البته در شهرهاي ديگر مانند كرمانشاه و اردبيل نيز محبوب است رشته پلو مي باشد. اين غذا به شيوه هاي مختلفي در شهرهاي متفاوت طبخ مي شود. رشته پلو معمولا با پياز داغ، گوشت و كشمش طبخ مي شود. اين غذا يكي از غذاهاي اصلي مشهدي است كه در اكثر مواقع در جشن هاي خاص مانند جشن نوروز پخته مي شود.

بهترين مراكز خريد در تور مشهد

همانطور كه گفتيم مشهد يكي از مقاصد گردشگري مهم در ايران است كه علاوه بر مردم محلي افراد زيادي از شهرهاي مختلف براي زيارت و يا بازديد از ساير جاذبه هاي گردشگري به اين شهر سفر مي كنند. قطعا يكي از جذاب ترين قسمت هاي هر سفر بعد از گردشگري بازديد از مراكز خريد مختلف و تهيه سوغاتي است به همين دليل در اين مطلب به معرفي بهترين و جذاب ترين مراكز خريد شهر مشهد مي پردازيم. اگر قصد سفر به مشهد را داريد بهتر است با موقعيت مكاني اين مراكز خريد و همچنين محصولات ارائه شده در آنها آشنا شويد.

مراكز خريد مشهد

بازار رضا: بازار رضا يكي از قديمي ترين بازارهاي سنتي شهر مشهد است كه در نزديكي حرم مطهر رضوي قرار دارد. در اين بازار مغازه هاي كوچك و زيبايي وجود دارند كه محصولات متنوعي را ارائه مي دهند و اغلب به عنوان سوغات گزينه مناسبي هستند.

مجتمع تجاري الماس شرق: اين مجتمع يكي از معروف ترين و بزرگترين مراكز خريد مشهد است كه محصولات گسترده اي از جمله صوتي تصويري، لوازم خانگي، چيني و بلور، كيف و كفش و صنايع دستي ارائه مي شود. اگر قصد داشتيد در سفر خود از محصولات برند و با كيفيت خريداري كنيد حتما از مجتمع تجاري الماس شرق ديدن كنيد.

مركز خريد پروما: مركز خريد پروما يكي از مراكز خريد مهم شهر مشهد است كه به صورت زنجيره اي در كل كشور فعاليت مي كنند. در اين مركز خريد مواد غذايي، لباس، كيف و كفش، لوازم خانگي و سوغاتي هاي مختلف مشهد به فروش مي رسند.

مجتمع تجاري آلتون: يكي ديگر از مراكز خريد مهم در شهر مشهد مجتمع تجاري آلتون است. ساختمان اين برج از بلندترين و بزرگترين ساختمان هاي شهر به شمار مي رود. در اين مركز خريد محصولات متنوعي نظير كيف و كفش، چرم، لوازم آرايشي، كالاهاي ديجيتال و ... به فروش مي رسد. ساير مراكز خريد شهر مشهد شامل بازار عباس قلي خان، مركز خريد خورشيد، مركز خريد پروما، مجتمع تجاري وصال، مركز خريد آرمان، مركز خريد كاسپين، مركز خريد فردوسي، مجتمع تجاري زيست خاور، مجتمع تجاري آسمان، مجتمع تجاري ويلاژ توريست، مجتمع تجاري نيكا و ... است.

اگر قصد سفر به مشهد را داشتيد حتما اين مقاله را مطالعه كنيد تا با اطلاعات مهمي درباره تور مشهد و بليط هواپيما مشهد آشنا شويد و سفري هيجان انگيز و در عين حال با كيفيت داشته باشيد.

براي سفر به شهر زيارتي مشهد مي توانيد بليط هواپيما چارتر تهيه كنيد تا سفري اقتصادي داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.