معرفي جاهاي ديدني مشهد

دلتابان، ارائه دهنده انواع تور هاي داخلي

معرفي جاهاي ديدني مشهد

۲۳ بازديد

بهترين وسيله نقليه براي سفر به تور مشهد

راههاي مختلفي براي سفر به مشهد وجود دارد،سفر با قطار، سوار با اتومبيل شخصي و اتوبوس و سفر با هواپيما. اگر مايليد در يك تور مشهد با هواپيما شركت كنيد لازم است درباره مشهد و انواع تور بيشتر بدانيد. تور مشهد با هواپيما، اتوبوس و قطار توسط شركتهاي مختلف ارائه كننده تور ارائه مي شود. قيمت تور مشهد براساس فصل و زمان سفر متفاوت است و كليه سفرهاي تور مشهد با هواپيما در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد بر زمين مي نشينند. در اين مقاله با ما باشيد تا بيشتر درباره تور مشهد با هواپيما بدانيم.

تور هوايي مشهد

چرا سفر با تور مشهد با هواپيما

بسياري از افراد مايلند كه سفر به مشهد را تجربه كنند. اما اين سفر از راه زميني زمانبر و خسته كننده است به خصوص براي كساني كه محدوديت زمان سفر دارند يا بيماري به همراه خود دارند، چندين ساعت انتظار در قطار و اتوبوس آزار دهنده است. به اين دسته از افراد توصيه مي كنيم در يك تور مشهد با هواپيما ثبت نام كنند تا بتوانند از سفر خود لذت ببرند.

انواع تور مشهد

پيش از اينكه درباره فرودگاه مشهد و امكانات سفر تور مشهد با هواپيما براي شما بيشتر توضيح دهيم لازم است كمي با انواع تورها آشنا شويد.

  • تور لحظه آخري مشهد

تور لحظه آخري در حقيقت توري است كه زمان اندكي تا شروع زمان تور باقي مانده است. اين تورها معمولا يكي دو روز قبل از شروع سفر عرضه مي شوند. دليل ارائه تورهاي لحظه آخري اين است كه آژانس مسافرتي موفق نشده در زمان مشخص شده ظرفيت سهميۀ رزرو بليط تور را پر كند و به همين دليل با كاهش بين ده تا پنجاه درصدي قيمت تلاش مي كند تا حد امكان صندلي هاي تور خود را به فروش برساند. اين نوع تور مشهد با هواپيما يا زميني مي تواند باشد.

  • تور چارتري مشهد

پروازهاي چارتر پروازهايي هستند كه يك شركت يا سازمان در آن تعدادي از صندلي هاي هواپيما را اجاره مي كنند. اين پروازها چه پر باشند و چه خالي پرواز مي كنند و هزينه صندلي هاي خالي را سفارش دهنده يا چارتر كننده بايد بپردازد. پس زماني كه به زمان پرواز نزديك مي شويم اين شركت براي كاهش ضرر خود اقدام به اعلام قيمت چارتري با سود كمتر مي كند كه شما مي توانيد در ميان افرادي كه براي رفتن به تور مشهد با هواپيما اقدام مي كنند مسافران چارتر را نيز ببينيد.

  • تور با امكانات ويژه

تورهاي ويژه تور مشهد با هواپيما هستند كه به صورت مخصوص توسط يك آژانس برگزار مي شود و در آن خدمات خاصي براي مسافران در نظر گرفته مي شود. از جمله اين خدمات رزرو هتل، ترانسفر فرودگاه و ... را مي توان نام برد. در ميان تورها اين نوع از بقيه گران قيمت تر است.

تور مشهد با بليط هواپيما

آب و هواي شهر مشهد

شهر مشهد در استان خراسان رضوي قرار دارد. اين شهر به دليل جغرافياي خاصي كه دارد آب و هواي ويژه خود را نيز دارد. زمستانهاي مشهد سرد و خشك است. مي توان گفت سرماي اين منطقه در اواسط آذر تا اواسط دي بسيار آزار دهنده است. ميزان بارشهاي جوي در مشهد نيز پايين تر از نقاط ديگر كشور است. دماي هواي اين شهر در زمستان تا 10 درجه زير صفر مي رسد.

مشهد در تابستان نيز بسيار گرم است. گرماي هواي اين شهر در تابستان تا 35 درجه سانتي گراد بالا مي رود و به دليل آفتاب سوزاني كه دارد سفر در تابستان به اين شهر توصيه نمي شود.

هزينه هاي تور مشهد با هواپيما

قيمت تور مشهد با هواپيما بسته به شرايط متفاوت است. اما به طور كلي هزينه هايي كه در يك سفر به مشهد بايد مد نظر داشته باشيد شامل اين موارد است.

  1. هزينه هاي اقامت
  2. هزينه هاي حمل و نقل و جابجايي
  3. هزينه غذا و مواد غذايي
  4. هزينه خريد سوغاتي و لوازم مورد نياز
  5. هزينه بليط ورودي مكانهاي تاريخي و تفريحي

مكانهاي اقامتي در مشهد

اگر در يك تور مشهد با هواپيما ثبت نام كرده باشيد مسئولين تور از قبل فكر محل اقامت را كرده اند. اما اگر مي خواهيد يك سفر شخصي به مشهد داشته باشيد اين توضيحات مي تواند در انتخاب محل اقامت به شما كمك كند.

حرم امام رضا عليه السلام به عنوان مركز جذب مسافران به مشهد در شرق اين شهر قرار دارد. در چهار طرف حرم چهار خيابان وجود دارد كه هر كدام يكي از مسيرهاي اصلي شهر مشهد را تشكيل مي دهند. اين چهار خيابان عبارتند از بلوار طبرسي، بلوار نواب صفوي، خيابان امام رضا و خيابان شيرازي.

در هر كدام از اين خيابانها هتل ها و مراكز خريد رشد چشمگيري داشته اند. شما بسته به هزينه هايي كه براي سفرتان در نظر گرفته ايد مي توانيد از ميان اين مراكز اقامتي انتخاب كنيد.

  1. هتل ها: شهر مشهد بيشتر از 150 هتل كوچك و بزرگ دارد. از هتل هاي دو ستاره ارزان قيمت تا هتل هاي پنج ستاره با تمام امكانات كه شما مي توانيد تعداد زيادي از هتل هاي شهر مشهد را در خيابان امام رضا عليه السلام پيدا كنيد.
  2. هتل آپارتمان ها: تعداد هتل آپارتمانهاي مشهد در آخرين سرشماري 290 هتل آپارتمان اعلام شده است. هتل آپارتمانهاي مشهد زير نظر شهرداري هستند و اسم و آدرس و امكانات هر كدام از اين هتل ها در سايت شهرداري مشهد مشخص شده است. از نظر قيمت هتل آپارتمانها قيمتهاي متنوعي دارند و سطح امكانات آنها از هتل ها كمتر است.
  3. مهمانپذيرها: مهمانپذيرها از هتل آپارتمانها كوچكترند و خدمات كمتري ارائه مي كنند. اين مهمانپذيرها نيز زير نظر شهرداري قرار دارند.
  4. هتل هاي ويژه فرهنگيان: افرادي كه يكي از اعضاي خانواده آنها فرهنگي است مي توانند از مراكز اقامتي ويژه فرهنگيان در شهر مشهد استفاده كنند. همچنين سازمانها و ارگانهاي خاص نيز اقامتگاههاي ويژه اي براي كارمندان خود در مشهد دارند كه البته براي ورود به آنها بايد از قبل اعلام آمادگي كرده و رزرو كنيد.
  5. كمپ زائر: افرادي كه در فصلهاي بهار و پاييز راهي مشهد مي شوند و به دليلي تمايل به اقامت در هتل ندارند مي توانند براي اسكان موقت در كمپ زائر اقدام كنند. در اين كمپ امكانات اوليه براي مسافران وجود دارد و شهرداري مشهد آن را به خوبي اداره مي كند. شما مي توانيد در كمپ چادر بزنيد و از محيط امن و امكانات بهداشتي آن نيز استفاده كنيد.

در اين بخش هزينه هاي سفر به مشهد را بيان خواهيم كرد.

تور مشهد

تور مشهد با هواپيما

زماني كه در تور مشهد با هواپيما ثبت نام مي كنيد، پرواز شما از هر نقطه ايران كه باشيد به مقصد فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد انجام مي شود.

بيشتر سفرهاي تور مشهد با هواپيما صورت مي گيرد. البته اگر شما بخواهيد مي توانيد از طريق زميني نيز براي اين سفر اقدام كنيد اما علت اينكه تور مشهد با هواپيما طرفدار بسياري دارد به دليل صرفه جويي در وقت و هزينه هاي سفر است. اگر مايل نباشيد كه در تور ثبت نام كنيد مي توانيد سفر شخصي داشته باشيد. قيمت بليط مشهد از مبدا تهران بسته به نوع پرواز و ايرلاين انتخابي شما متفاوت است. البته هزينه هاي بليط هواپيما چارتر كمتر خواهد بود.

سفر با قطار

استفاده از قطار براي سفر به مشهد يك انتخاب خوب است و از پروازهاي هوايي ارزانتر خواهد بود. شما مي توانيد با مبلغي بين 60 تا 210 هزار تومان در يكي از انواع قطارهاي عادي تا عالي شركتهاي مسافربري براي خود بليط رزرو كنيد.

سفر با اتوبوس

فاصله بين دو شهر تهران و مشهد با اتوبوس حدود شانزده ساعت زمان مي برد. پايانه هاي مختلف مسافربري اتوبوسهاي مختلفي را با قيمتي بين 48 تا 81 هزار تومان راهي مشهد مي كنند.

سفر زميني با اتومبيل شخصي

آخرين راه سفر به مشهد استفاده از اتومبيل شخصي است. فاصله ي دو شهر تهران و مشهد حدود نهصد كيلومتر مي باشد . شما براي طي اين مسير با ماشين به حدود هفتاد ليتر بنزين نياز خواهيد داشت.

همانطور كه مي بينيد استفاده از تور مشهد با هواپيما بهترين راه براي طي كردن اين سفر است. زيرا سفر با هواپيما راحت و بي دردسر است. مسئولين تور نيز امكانات رفاهي و گردشگري و اقامتي لازم را از قبل براي شما فراهم كرده اند و شما مي توانيد پس از ثبت نام در تور مشهد با هواپيما به سادگي راهي فرودگاه شويد، زمان يك ساعت و نيمه پرواز را استراحت كنيد و از فرودگاه به هتل محل اقامت خود برويد.

فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد

فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد در سال 1330 ساخته شد. اين فرودگاه را بايد پر رفت و آمدترين فرودگاه ايران دانست زيرا هجوم گردشگراني كه براي تور مشهد با هواپيما عازم اين شهر مي شوند روز به روز افزايش پيدا مي كند. در ابتدا اين فرودگاه تنها يك باند داشت كه بيشتر براي امور نظامي استفاده مي شد اما به تدريج گسترش پيدا كرد و هر روزه دهها پرواز از سراسر ايران در آن بر زمين مي نشينند.

در سالهاي گذشته تعداد پروازهاي فرودگاه بيشتر و بيشتر شد. از سال 57 امكاناتي مانند برج مراقبت و ساختمانهاي مجاور نيز گسترش پيدا كرد. در حال حاضر مساحت فرودگاه شهيد هاشمي نژاد 540 هكتار مي باشد كه در جنوب شهر مشهد ساخته شده است .اين فرودگاه داراي دو باند است كه مي تواند كليه هواپيماها را از ايرباس تا بوئينگ 747 در خودش جاي دهد و پس از فرودگاه مهرآباد پررفت و آمدترين فرودگاه تمام ايران است. در حقيقت ميزان جا به جايي مسافران آن از فرودگاه امام خميني هم بيشتر است.

تعداد پروازها

همه روزه صدها پرواز تور مشهد با هواپيما توسط 16 خط هوايي خارجي و 14 شركت داخلي راهي مشهد مي شوند. در ايام حج نيز بيشتر از سي هزار پرواز از اين فرودگاه راهي عربستان مي شوند. در ميان شركتهاي هواپيمايي داخلي هواپيمايي ايران اير، ايران ايرتور، آسمان، كيش اير ، ماهان و معراج به اين فرودگاه رفت و آمد دارند.

فاصله فرودگاه هاشمي نژاد تا مركز شهر مشهد حدود 8 كيلو متر است و در حال حاضر دو ترمينال براي پروازهاي داخلي و خارجي دارد.

تور هوايي مشهد

ترمينالهاي فرودگاه هاشمي نژاد مشهد

زماني كه شما در تور مشهد با هواپيما در فرودگاه فرود مي آييد بسته به اينكه از داخل كشور يا خارج از كشور به مشهد سفر مي كنيد در يكي از اين ترمينال ها فرود خواهيد آمد.

ترمينال شماره 1: ترمينال ويژه پروازهاي داخلي كه در بخش غربي فرودگاه قرار دارد. اين ترمينال 38 هزار متر مساحت دارد و امور مربوط به پروازهاي داخلي، كارت پرواز ... انجام مي شود.

ترمينال شماره 2: ترمينال ويژه پروازهاي بين المللي با 21600 متر مساحت مي باشد.

راههاي رسيدن به فرودگاه

براي اينكه پس از تور مشهد با هواپيما به شهر خود بازگرديد بايد به فرودگاه برويد.

شما مي توانيد با اتوبوس يا تاكسي راهي فرودگاه شويد اما ساده ترين راه براي رفتن به فرودگاه مشهد استفاده از مترو است. خط يك متروي مشهد هر بيست دقيقه يكبار به مقصد فرودگاه حركت مي كند و شما در ايستگاه غدير از مترو پياده مي شويد و راهي ترمينال مي شويد.

همچنين با اتومبيل شخصي شما از سمت بخش جنوبي شهر مشهد و ميدان 15 خرداد مي توانيد وارد بلوار شهيد هاشمي نژاد شده و به فرودگاه برويد.

خط 77 شركت اتوبوسراني مشهد نيز در مسير بين حرم تا فرودگاه به طور مرتب رفت و آمد دارد كه با سوار شدن به اين اتوبوس بيست دقيقه اي مسير فوق را خواهيد پيمود. البته براي افرادي كه در تور مشهد با هواپيما ثبت نام كرده اند به طور معمول وسيله نقليه توسط تور در نظر گرفته شده و نيازي به جا به جايي با سرويس هاي حمل و نقل عمومي نخواهند داشت. امكاناتي كه تور مشهد با هواپيما به شما ارائه مي دهد در قيمت تور مشهد شما موثر است.

امكانات فرودگاه بين المللي مشهد

بخش بين المللي فرودگاه هاشمي نژاد كاملا مجهز است در اين سالن بزرگ شما مي توانيد از فروشگاههاي فروش هديه تا آرايشگاه را پيدا كنيد. بخش امانات، پاركينگ، بسته بندي بار،cipو اورژانس ، اينترنت رايگان ، رستوران و... در اين بخش جاي داده شده است.

جاذبه هاي گردشگري شهر مشهد

چه به صورت زميني و چه با تور مشهد با بليط هواپيما يا از هر مسير ديگري كه به اين شهر سفر كنيد لازم است كه با جاذبه هاي مشهد آشنا شويد. مسئولين تور مشهد با هواپيما شما را به مشهد مي آورند و براي گردش در شهر نيز اتوبوس هاي ويژه اي را در اختيار ثبت نام كنندگان تور قرار مي دهند.اين اتوبوس ها ثبت نام كنندگان تور مشهد با هواپيما را كه از شركت خاصي در اين تور ثبت نام كرده اند به بازديد از جاذبه هاي گردشگري مشهد مي برند.

حرم امام رضا

در بخش مركزي شهر مشهد بناي حرم امام هشتم شيعيان حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) قرار دارد. اين بنا شامل چندين مسجد، مقبره، رواق و صحن و كتابخانه و موزه هاي بزرگ و كوچك است. ساخت حرم امام هشتم در دوره تيموري و توسط شاهرخ تيموري انجام گرفت و همسر او گوهرشاد دستور ساخت بناي مسجد گوهرشاد را در جوار حرم صادر كرد. پس از آن نيز توسط صفويان اين حركت ادامه پيدا كرد.

اين بنا شاهكاري از هنر هنرمندان ايراني را به نمايش مي گذارد. سالانه تعداد بسياري از سراسر دنيا در تور مشهد با هواپيما يا قطار يا از هر طريق ديگر راهي اين شهر مي شوند تا از اين مكان مقدس بازديد كرده و عرض احترام كنند.

چاليدره

يكي از مكانهاي تفريحي كه در سفر با تور مشهد با هواپيما حتما بايد از مسئول تور خود بازديد از آن را بخواهيد سد چاليدره است. اين منطقه در مجاورت باغ هاي طرقبه قرار دارد و مكاني خوش آب و هوا شامل رودخانه و درياچه است كه براي قايق سواري و ماهيگيري مناسب است.

مقبره فردوسي

يكي از مشهورترين جاذبه هاي شهر مشهد باغ بزرگي در شهر طوس است كه مقبره شاعر بزرگ ايران حكيم ابوالقاسم فردوسي را در خود جاي داده است. اين باغ همچنين داراي يك موزه زيبا نيز مي باشد كه طراحي آن از معماري هخامنشي الهام گرفته است. روي ضلع هاي اين بنا اشعاري از فردوسي نگاشته شده است . در داخل بنا نيز بيست ستون مرمري و هشت ستون در بخش پاييني دارد كه تصاويري از داستانهاي شاهنامه را به نمايش گذاشته اند. در تور مشهد با هواپيما يا به صورت شخصي حتما از اين بنا بازديد كنيد.

آرامگاه شيخ بهايي

زماني كه از زيارت حرم امام رضا عليه السلام فارغ شديد خوب است كه به رواق امام خميني برويد. اينجا مكاني است كه يكي از برجسته ترين دانشمندان ايراني به خاك سپرده شده است. اين مكان كه در سالهاي دور محل تدريس شيخ بهايي بوده امروزه آرامگاه اوست و روي ديوارهاي آن كتيبه هايي وجود دارد كه اطلاعاتي درباره زندگي و مرگ اين عالم بزرگ را در اختيار علاقه مندان قرار مي دهد.

گنبد سبز

از ديگر مكان هايي كه همراه اعضاي تور بايد به آن سر بزنيد گنبد سبز است. اينجا آرامگاه شيخ مومن استرآبادي است. اين بنا چهار ايوان دارد و هشت ضلع است. از زيبايي هايي كه موجب محبوبيت آن شده مي توان به كاشي كاري ها ، نما و ايوان آن اشاره كرد. اين بنا يادگار دوران شاه عباس صفوي و يكي از آثار ملي ايران است.

مجموعه كوهسنگي

از پاركهاي شناخته شده مشهد مي توان به پارك كوهسنگي اشاره كرد. اين پارك در بخش جنوب غربي شهر مشهد قرار دارد و در دامنۀ يك كوه كوچك ساخته شده است. ساخت پارك در 1340 صورت گرفته است اما به تدريج گسترش پيدا كرد و امروزه يكي از پاركهاي تفريحي زيباي ايران است.

باغ نادري

يكي از زيباترين بناهاي به جا مانده در مشهد بناي باغ نادري است. اين بنا در دوره قاجار به دستور قوام السلطنه ساخته شده بود . گفته مي شود كه استخوانهاي بدن نادر را كه با بي احترامي در دوره شاهان پيشين زير پله هاي كاخ دفن شده بود بيرون آورده و با احترام در اين منطقه دفن كردند. اين بنا در مجاورت حرم امام رضا عليه السلام است. بعدها خود قوام السلطنه نيز در اين مكان دفن شد و امروزه موزه اي نيز در آن ساخته اند كه آثار به جا مانده از دوره افشار و زنديه را به نمايش گذاشته است.

حمام مهدي قلي بيك

يادگاري از دوران تيموري ساخته شده در سال 1027 در نزديكي بازار بزرگ شهر مشهد بنا شده است. اين حمام تا سال 62 استفاده مي شده است پس از آن به تدريج متروكه شده و بعد از بازسازي به موزۀ مردم شناسي تبديل شده كه مي توانيد علاوه بر بازديد از معماري از اين موزه نيز لذت ببريد.

كليساي مسروپ قدس

شهر مشهد يك كليساي شناخته شده براي ارامنه دارد. اين كليسا در ميدان ده دي قرار دارد و در زمان رضا شاه بنا شده است. اين ساختمان ذوزنقه اي شكل دو گنبد دارد كه روي هر گنبد صليبي قرار داده اند. صليب نصب شده به گنبد بزرگتر از جنس آهني است و كاشي كاري هاي زير آن به رنگ سفيد و با گلهاي زيباي سبز رنگ است. در گردشي كه از طرف مسئولين تور مشهد با هواپيما مي رويد حتما از اين كليسا بازديد كنيد.

اميدواريم كه از سفر خود با تور مشهد لذت برده باشيد و اين مقاله توانسته باشد اطلاعات مفيدي را دربارهتور مشهد با هواپيما و سفر هوايي به اين شهر در اختيار شما بگذارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.